vaak gestelde vragen

Nemen wij best een annulatieverzekering o.w.v. de corona pandemie?

Indien er iemand uit het gezelschap corona heeft op het moment van afreis en die persoon daardoor niet kan reizen, dan valt dit onder "ziekte" en komt de annulatieverzekering tussen. In alle andere gevallen (bv. niet mogen afreizen door reisbeperkingen, schrik hebben om af te reizen) komt de annulatieverzekering niet tussen.

Bij een inreisverbod - opgelegd door de overheid - passen wij onze eigen corona regeling toe (zie volgende vraag).


Krijgen wij een voucher indien we niet op reis kunnen vertrekken ten gevolge van de coronacrisis?

Je krijgt van ons een voucher indien er op het moment dat jullie op vakantie vertrekken een inreisverbod naar Frankrijk geldt of meer specifiek naar het gebied waar jullie vakantiehuis gelegen is. In dit geval betalen wij het voorschot (50% van de reissom) terug d.m.v. een voucher die 1 jaar geldig is en die je kan gebruiken voor een verblijf in dezelfde vakantiewoning. Het saldo (de andere 50% van de reissom) en de waarborg betalen we terug via overschrijving, indien deze reeds betaald zijn.

Om te beoordelen of er voldaan is aan deze voorwaarde baseren wij  ons op het advies van FOD Buitenlandse Zaken. 

Wanneer je zelf annuleert maar er geldt op dat moment geen inreisverbod, of wanneer er ten tijde van de gereserveerde data geen inreisverbod geldt, kunnen wij je geen voucher aanbieden noch het voorschot of reissom terugbetalen. Je zal dus geen voucher (noch op enige andere vorm van terugbetaling) krijgen indien je voor de aanvang van de huur en slechts uit voorzorg wenst te annuleren en indien er op het moment van annulering geen absolute zekerheid bestaat (door een wettekst) dat  er een inreisverbod geldt op het moment dat je effectief in de vakantiewoning zou verblijven. Het feit dat achteraf, op het moment van de eigenlijke uitvoering van de overeenkomst, zou blijken dat de huurovereenkomst toch niet kan uitgevoerd worden wegens overmacht, doet hier geen afbreuk aan. 

Indien het inreisverbod zou ingaan op het moment dat jullie zich in het vakantiehuis bevinden, is er geen (gehele noch gedeeltelijke) terugbetaling meer mogelijk.

 

Vragen ivm Corona en reizen naar Frankrijk

Wij hebben alle info gebundeld in het artikel "Corona en reizen naar Frankrijk" op onze blog. In het artikel vind je links naar actuele & officiële informatie i.v.m. corona en reizen naar Frankrijk. Heb je het artikel doorgenomen en zit je nog met vragen? Bel of mail ons gerust en we helpen je graag verder.

Ook wij venemen alles via de media en via de officiële kanalen die in het artikel vermeld worden. Het is niet zo dat wij als reisorganisatie bijkomende informatie krijgen van de overheid. Het heeft dus geen zin om ons hiervoor te contacteren.

 

Hoe gebeurt een boeking bij Reli nu precies?

Heb je jouw ideale vakantiehuis gevonden en wens je het te reserveren? Selecteer op de detailpagina van het huis de gewenste periode op de kalender. Rechts van de kalender verschijnt een overzicht van de kostprijs met onderaan de knop boeken.

Vervolgens vul je de samenstelling van het reisgezelschap in, geef je aan of je een verzekering wenst en vul je je persoonlijke gegevens in. Klik op de knop reserveer om je boeking naar ons door te sturen.

Heb je je aanvraag verzonden en ontvang je niet onmiddellijk een bevestiging? Geen paniek, wij moeten je aanvraag eerst verwerken. Zodra dit gebeurd is (als je ’s avonds boekte, zal dit de ochtend erop zijn), krijg je van ons een bevestigingsmail met betalingsuitnodiging.

Nadat je boeking aanvaard is, betaal je meteen het vooschot (50% van de huursom), samen met de verblijfstax, de dossierkosten (35 euro) en de verzekering (indien je die koos).

6 weken voor afreis ontvang je van ons een mailtje met de vraag om het saldo (de overige 50% van de huursom) te betalen, samen met de waarborg.

Nadat alles betaald is, sturen we jou je voucher met alle praktische info (het adres, een routebeschrijving, het gsm-nummer van de contactpersoon ter plaatse, enkele afspraken, …). Je kunt je voucher ook altijd downloaden via ons platform MyReli.

 

Wat is het verschil tussen een Annulerings- en een Exclusive Europe Selection verzekering van Allianz? 

Indien je onder de voorwaarden voor annulering valt, voorziet Allianz bij de Annuleringsverzekering de terugbetaling van de door jouw betaalde huur. Je bent verzekerd tot op het moment van aankomst, dus ook nog tijdens de heenreis. 

Kies je voor de Exclusive Europe Selection, dan geniet je van de annuleringsverzekering, maar ook van bijstand voor personen en voertuigen, een reisgoedverzekering, een compensatiereis en kapitaalsuitkering bij reisongevallen.

Meer info vind je op onze pagina verzekering.

 

Wij reizen met meerdere gezinnen. Is de verzekering voor onze beide gezinnen geldig? 

De verzekering dekt iedereen uit het gezelschap die iets voorheeft én iedereen die tot de eerste of tweede graad verwant is met deze persoon. Al deze personen (ongeacht hun aantal) mogen annuleren met tussenkomst van de verzekering.

Zijn er in het reisgezelschap personen die niet tot de eerste of tweede graad verwant zijn met de persoon die iets voorheeft? Hiervan kunnen maximum 4 personen annuleren met tussenkomst van de verzekering. 

Het is dus mogelijk dat een deel van het gezelschap annuleert (en vergoed wordt door de verzekering) en een deel van het gezelschap wel afreist.

Ter info: tot de eerste graad behoren ouders en kinderen, partners, schoonouders en schoonkinderen. Tot de tweede graad behoren broers en zussen, grootouders en kleinkinderen, schoonzussen en schoonbroers. Neefjes en nichtjes zijn met elkaar verwant tot de derde graad.

Wij vragen je om op ons platform MyReli de gegevens van alle medereizigers in te vullen. Op die manier is het voor de verzekering duidelijk wie er allemaal verzekerd is. 

Het bedrag van de premie vind je op je contract terug. Meer info vind je op onze pagina verzekering.

 

Bij het vakantiehuis staat bij aantal personen "8+2". Wat betekent dit?

Dit wil zeggen dat je het vakantiehuis met maximaal 8 volwassen en 2 kinderen kunt betrekken.

Ook groepen met minder volwassenen en meer kinderen (bv. 4 + 4) zijn welkom, zolang je het max. aantal personen (10) niet overschrijdt.

Omgekeerd is niet mogelijk. Je kan je niet aanbieden met 10 volwassenen. 8 volwassen personen is het maximum. 

 

Sommige vakantiehuizen kun je huren voor een kleiner aantal personen. Kan dit ook in juli en augustus?

In juli en augustus kun je onze vakantiehuizen enkel voor de volledige capaciteit huren. Buiten juli en augustus kun je bepaalde woningen voor een kleinere capaciteit huren.

Hierbij heb je altijd de garantie dat het overige deel van de woning niet betrokken wordt door een andere huurder of door de eigenaar. Vaak worden dan wel bepaalde slaapkamers en/of badkamers afgesloten.

 

Kan ik een vakantiehuis huren voor 10 dagen?

In juli en augustus verhuren we onze vakantiehuizen enkel per week of een veelvoud hiervan.

Buiten juli en augustus kun je een vakantiehuis wel voor een afwijkend aantal dagen huren (altijd meer dan 1 week). Heb je hiervoor interesse? Contacteer ons via info@reli.be en wij vragen het voor je na bij de eigenaar van het vakantiehuis.

 

Kan mijn hond mee naar ons vakantiehuis? 

Ja, als de eigenaar van het vakantiehuis honden toelaat. Op onze website vindt je onder de prijs van het huis een icoontje van een hondje. Wanneer dit icoontje doorstreept is, wil dit zeggen dat honden niet toegelaten zijn.

Soms legt de eigenaar nog extra beperkingen op, zoals een maximum gewicht of een maximum aantal honden. Dit staat ook vermeld op onze website (onderaan bij "faciliteiten").

 

Zijn er dekens, kussens en lakens voorzien in de vakantiehuizen? 

Dekens of donsdekens en kussens zijn altijd voorhanden in onze vakantiewoningen. Voor lakens, matrasbeschermers en kussenslopen is dit afhankelijk van woning tot woning. Op onze website vind je bij de detailpagina van de woning terug wat mogelijk is en wat hiervan de kostprijs is. 

Er zijn 4 mogelijkheden:

  • lakens zijn inbegrepen in de huurprijs
  • je kunt lakens huren tegen betaling (optioneel)
  • je moet lakens huren tegen betaling (verplicht)
  • er zijn geen lakens te huur (je neemt ze dus zelf mee)

Lakens dien je op voorhand aan te vragen via ons platform MyReli. 

Voor babybedjes raden wij aan om je eigen beddengoed te voorzien, tenzij er expliciet op onze website vermeld staat dat ze voorhanden zijn.

 

Waaruit bestaat een pakket handdoeken?

Een standaard handdoekenpakket bevat 1 grote badhanddoek en 1 kleine badhanddoek per persoon.

Er zijn 4 mogelijkheden:

  • handdoeken zijn inbegrepen in de huurprijs
  • je kunt handdoeken huren tegen betaling (optioneel)
  • je moet handdoeken huren tegen betaling (verplicht)
  • er zijn geen handdoeken te huur (je neemt ze dus zelf mee)

Grote handdoeken voor aan het zwembad en keukenhanddoeken dien je zelf te voorzien, tenzij anders vermeld op onze website.

Handdoeken dien je op voorhand aan te vragen via ons platform MyReli. 

 

Mogen wij de woning vroeger dan 16u betrekken? 

De intrek in het vakantiehuis is standaard voorzien tussen 16u en 20u. Zo heeft de poetsploeg voldoende tijd om het huis schoon te maken na het vertrek van de huurders voor jou. Voor sommige huizen is er een afwijkend (later) uur van aankomst. Dit staat dan duidelijk vermeld op je voucher (die je na betaling van het saldo ontvangt via e-mail en die je ook altijd kunt downloaden op ons platform MyReli).

Op je voucher staat het gsm-nummer van de persoon die jou ter plaatse zal ontvangen. We vragen om tijdens de heenrit rond de middag al even met deze persoon te bellen en je vermoedelijke uur van aankomst door te geven. Indien je het huis vroeger dan 16u wenst te betrekken, dan kun je op dat moment al even polsen of het huis vroeger klaar zal zijn. Let wel: de contactpersoon heeft altijd het recht om dit te weigeren. 


Mogen wij de woning vroeger dan 8u verlaten? 

Het verlaten van het vakantiehuis is standaard voorzien tussen 8u en 10u. De contactpersoon is op dat moment aanwezig en zal met jou de "staat van bevinding" van het huis opmaken. Wij baseren ons op dit document voor de terugbetaling van je waarborg.

Wens je het vakantiehuis vroeger dan 8u te verlaten, bespreek dit dan met de contactpersoon. Kan die niet aanwezig zijn op het moment van jullie vertrek, dan betekent dit dat je automatisch de "staat van bevinding" die in jouw afwezigheid wordt opgemaakt aanvaardt (zie onze algemene voorwaarden).

 

Wanneer krijgen wij de waarborg terug? 

Wij baseren ons voor het terugbetalen van de waarborg op het document "staat van bevinding" (zie vraag hierboven). Is alles in orde, dan betalen wij je waarborg binnen de week na vertrek terug. Is er iets niet in orde? Dan brengen wij jou hiervan zo snel mogelijk op de hoogte.

Komt het bedrag dat wij terugstorten niet overeen met het bedrag dat je betaalde? Check dan even je voucher om te zien of er kosten af te houden waren (bv. elektriciteit, huur van handdoeken of lakens, zwembadverwarming, ...).

 

Reserveren we ons vakantiehuis via de website of via telefoon/mail? 

Een vakantiehuis boeken kan gemakkelijk online via onze website.  

Wens je toch liever telefonisch te boeken? Bel ons dan tijdens de kantooruren op het nr. +32 (0)16 772 772 en wij helpen je met plezier verder.

Ook via e-mail boeken is mogelijk. Stuur een mailtje naar info@reli.be met je contactgegevens (naam, adres, telefoonnummer) en laat weten welk vakantiehuis je wenst te boeken, voor welke periode en met hoeveel personen (aantal volwassenen en aantal kinderen jonger dan 18 jaar).

Langskomen op kantoor gebeurt eerder uitzonderlijk, maar het is wel mogelijk. Contacteer ons via telefoon of mail om een afspraak in te plannen. Ons kantoor bevindt zich in Lovendegem (bij Gent).