vaak gestelde vragen

Hoe gebeurt een boeking bij Reli nu precies?

Op de detailpagina van de woning op www.reli.be klik je op de knop 'reserveren'. Zo wordt je doorverwezen naar het beschikbaarheidsscherm. Vink hier de beschikbare data aan waarop jij de woning zou willen huren, en vul vervolgens de nodige gegevens in (contactgegevens, aantal personen, etc.). Wanneer je alle stappen hebt doorlopen en de woning werd door jou gereserveerd, komt een e-mail met de details, een bevestiging van je reservatie en het verzoek over te gaan tot betaling zo snel mogelijk jouw richting uit. In eerste instantie betaalt je slechts een deel van het huurgeld via overschrijving. Enkele weken voor vertrek krijg je opnieuw een e-mail met het verzoek het resterend saldo te storten. Let op, het is belangrijk dat het correcte bedrag wordt gestort. Bij niet-betaling wordt jouw verblijf in de woning geannuleerd.

Wat is het verschil tussen een Annulerings-, een Top Selection- en een Exclusive Selection verzekering van Allianz? 

Je reis kan in het water vallen nog voor je vertrekt of er kan zich tijdens de heenreis een probleem voordoen. 

Indien je onder de voorwaarden voor annulering valt, voorziet Allianz bij de “Annuleringsverzekering” de terugbetaling van de door jouw betaalde huur. Je bent verzekerd tot op het moment van aankomst, dus ook nog tijdens de heenreis. (voor meer info zie ‘Verzekering’). 

Wil je liever volledig beschermd zijn, zowel voor, tijdens als na de reis? Dan kan je opteren voor de “Top-Selectionverzekering” van Allianz. Het hele gezin geniet dan van de annuleringsverzekering, maar ook van bijstand voor personen en voertuigen, een reisgoedverzekering, een compensatiereis en kapitaalsuitkering bij reisongevallen. (Voor meer info zie ‘Verzekering’). 

De “Exclusive Selection” biedt de meest complete dekking. Je geniet van alle dekking van de Top Selection met als voornaamste extra’s de dekking van voorafbestaande ziektes (zelfs indien de ziekte niet is gestabiliseerd), hogere reisgoed en bagageverzekering en de mogelijkheid om een persoon naar keuze gelijk te stellen aan een verwante van 2e graad (Voor meer info zie ‘Verzekering’). 

Wij reizen met meerdere gezinnen. Is de verzekering voor onze beide gezinnen geldig? 

Jazeker. Alle volwassenen en kinderen die meereizen, zijn gedekt door de verzekering. De berekening van de premie vind je op het contract terug. Deze som betaal je slechts één keer, waardoor iedereen verzekerd is (meer info over de berekening van de premies zie "Verzekering")! 

Wij vragen op de achterzijde van jouw contract de gegevens van de medereizigers te vermelden. Op die manier is het duidelijk wie er allemaal verzekerd is. 

In de omschrijving van een woning staat bij aantal personen "8+2". Kan ik hier ook terecht met 4 volwassenen en 4 kinderen? Of met 10 volwassenen? 

Wanneer "8+2" bij een woning vermeld staat, wil dit zeggen dat de woning maximaal door 8 volwassenen en 2 kinderen betrokken kan worden. Ook groepen met minder volwassenen en meer kinderen kunnen zich in dit geval aanbieden, zolang het maximaal aantal personen niet overschreden wordt.  

Omgekeerd is niet mogelijk. Je kan je niet aanbieden met 10 volwassenen. 8 volwassen personen is het maximum. 

Sommige woningen kan men huren voor een kleiner aantal personen. Kan dit ook in juli en augustus?

In juli en augustus wordt een woning steeds voor de volledige capaciteit verhuurd. Buiten juli en augustus kunnen bepaalde woningen voor een kleinere capaciteit gehuurd worden. Hierbij heb je ook de garantie dat het overige deel van de woning niet betrokken zal worden door een andere huurder of door de eigenaar. Vaak worden dan wel bepaalde slaapkamers en/of badkamers afgesloten.

Kan ik een woning huren voor 10 dagen?

In juli en augustus kunnen we de woningen enkel per week of veelvoud verhuren. Voor de andere periodes gaan wij graag voor jou na of een bepaalde woning ook voor bijvoorbeeld 10 dagen kan gehuurd worden.

Kan mijn hond mee naar onze vakantiebestemming? 

In onze brochure en op onze website maken wij gebruik van het symbool "huisdieren", zijnde een klein hondje. Wanneer dit icoontje doorstreept is, wil dit zeggen dat de eigenaar geen huisdieren toelaat in de woning. 

Wordt er een bepaald gewicht vermeld, betekent dat dat huisdieren tot dat bepaald gewicht toegelaten worden. 

Bij vermelding "max.", is het aantal toegelaten huisdieren beperkt. In de prijstabel van de brochure, vind je ook een overzicht in de kolom "huisdier".

Zijn er dekens, kussens en lakens voorzien in de vakantiehuizen? 

Dekens of donsdekens en kussens zijn steeds voorhanden in onze vakantiewoningen. Voor lakens, matrasbeschermers en kussenslopen is dit afhankelijk van woning tot woning. Een overzicht hiervan vind je in de prijslijst van de brochure of op onze website. 

Er zijn drie mogelijkheden: de lakens zijn inbegrepen in de huurprijs, je kan ter plaatse aan een vooropgesteld tarief lakens huren*, (meestal is dit €8,00 voor een éénpersoonsbed en €11,00 voor een tweepersoonsbed) of er zijn geen lakens te huur en je dient ze zelf mee te nemen. 

*Lakens huren bij de eigenaar is nooit een verplichting. Je bent steeds vrij je eigen lakens mee te nemen. Waar lakenverhuur van toepassing is kan je bij je aankomst de eigenaar om lakens vragen. Gelieve dit wel op voorhand mee te delen. Voor babybedjes raden wij aan steeds je eigen beddengoed te voorzien. 

Mogen wij de woning vroeger dan 16u betrekken? 

Volgens het contract is de intrek in het vakantieverblijf voorzien tussen 16u en 20u. 

Indien je om een bepaalde reden de woning vroeger wenst te betrekken, dien je dit steeds op voorhand met de eigenaar telefonisch te bespreken. De eigenaar kan dan nagaan of een ander tijdstip mogelijk is.

Krijgen wij de waarborg onmiddellijk terug bij vertrek? 

Wanneer je de woning verlaat tussen 8u en 10u, zal de eigenaar de woning samen met jou inspecteren. Wanneer alles in orde blijkt, zal hij jou de waarborg onmiddellijk terugbetalen. Vertrek je vroeger dan 8u 's morgens en kan de eigenaar niet aanwezig zijn, dan wordt de waarborg pas later terugbetaald. 

Voor bepaalde woningen wordt de waarborg bij ons gedeponeerd per overschrijving. In dit geval krijg je samen met de voucher een 'staat van bevinding'. Dit document dient bij vertrek door beide partijen ondertekend te worden en naar ons teruggestuurd te worden. Na ontvangst zal de waarborg terugbetaald worden, onder voorwaarde dat er geen schade werd veroorzaakt aan de woning.

Komen wij langs op kantoor of reserveren we via de website of telefoon? 

Dat kan je zelf kiezen. Kom je graag bij ons langs, is het voldoende ons een seintje te geven. We spreken dan een datum en tijdstip af. 

Kies je voor het comfort om van thuis uit te boeken, dan kan je dit doen via de website of telefoon. 

Heb je nog andere vragen of opmerkingen, aarzel niet ons te contacteren via het e-mailadres info@reli.be of ons te bellen op het nr. +32 (0)16 772 772.