Algemene informatie

Welk verschil is er tussen een Annulerings- en Top Selectionverzekering van Mondial Assistance?

Er kan zoveel gebeuren waardoor uw reis in het water valt nog vóór u vertrekt of u kan tijdens de heenreis een probleem hebben. Indien u onder de voorwaarden voor annulering valt, voorziet Mondial Assistance bij de annuleringsverzekering de terugbetaling van de door u betaalde huur. U bent verzekerd tot op het moment van aankomst, dus ook nog tijdens de heenreis. (voor meer info zie "Verzekering").

Wilt u liever volledig beschermd zijn, zowel vóór, tijdens als na de reis? Dan kan u opteren voor de TOP-Selectionverzekering van Mondial Assistance. Het hele gezin geniet dan van de annuleringsverzekering, maar ook van bijstand voor personen en voertuigen, een reisgoedverzekering, van een compensatiereis en kapitaalsuitkering reisongevallen. (Voor meer info zie "Verzekering").

Wij reizen met meerdere gezinnen. Is de verzekering ook voor hen geldig?

Jazeker, alle volwassenen en kinderen die meereizen, zijn gedekt door de verzekering. De berekening van de premie vindt u op het contract terug. Deze som betaalt u slechts éénmalig en daardoor is iedereen verzekerd! (meer info over de berekening van de premies zie "Verzekering")

Wij vragen op de achterzijde van uw contract de gegevens van de medereizigers te vermelden, op deze manier is bepaald wie er allemaal verzekerd is!

Als er één gezin beroep moet doen op de annuleringsverzekering, wat gebeurt er dan met de overige reizigers?

Het gedeelte dat het annulerende gezin betaalde, wordt terugbetaald door Mondial Assistance (mits men onder de voorwaarden voor annulering valt).

Een voorbeeld: er gaan drie gezinnen op vakantie, dan zal 1/3 van de betaalde huur terugbetaald worden en de andere twee gezinnen zetten de reis verder. Komt u plots alleen of met twee te staan om de reis aan te vatten, dan kan u ook kiezen om de volledige reis te annuleren.

Bij een woning staat bij aantal personen 8+2. Kan ik hier ook terecht met 4 volwassenen en 4 kinderen? Of met 10 volwassenen?

Wanneer 8+2 bij een woning vermeld staat, wil dit zeggen dat de woning maximum door 8 volwassenen en 2 kinderen betrokken kan worden. U mag zich in dit geval ook met minder volwassenen en meer kinderen aanbieden, zolang u het maximum aantal personen niet overschrijdt.

Omgekeerd is niet mogelijk, u kan zich niet aanbieden met 10 volwassenen. 8 volwassen personen is het maximum!

Sommige woningen kan men huren voor een kleiner aantal personen. Kan dit ook in juli en augustus?

In juli en augustus wordt een woning steeds voor de volledige capaciteit verhuurd. Buiten juli en augustus kunnen bepaalde woningen voor een kleinere capaciteit gehuurd worden. Hierbij heeft u ook de garantie dat het overige deel van de woning niet betrokken zal worden door een andere huurder of door de eigenaar. U blijft genieten van alle comfort van de woning.

Bij een kleinere capaciteit, kan het wel dat bepaalde slaapkamers en/of badkamers afgesloten zijn.

Kan ik een woning huren voor 10 dagen?

In juli en augustus worden de woningen enkel per week of veelvoud verhuurd. Voor de andere periodes kunnen wij voor u nagaan of een bepaalde woning ook voor bv 10 dagen kan gehuurd worden.

Kan mijn hond mee naar de vakantiebestemming?

In onze brochure en op de website vindt u het symbool "huisdieren". Wanneer dit doorstreept is, wil dit zeggen dat de eigenaar geen huisdieren aanvaardt. Staat er een bepaald gewicht bij, betekent dat huisdieren tot dat bepaald gewicht toegelaten worden. Bij vermelding "max.", is het aantal toegelaten huisdieren beperkt. In de prijstabel van de brochure, vindt u ook een overzicht in de kolom "huisdier".

Zijn er dekens, kussens, lakens en handdoeken voorzien in de woning?

Dekens of donsdekens en kussens zijn steeds voorhanden in het vakantieverblijf. Voor lakens, matrasbeschermers en kussenslopen is dit afhankelijk van de woning. Een overzicht hiervan vindt u in de prijslijst van de brochure of op onze website.

Er zijn drie mogelijkheden: ofwel zijn de lakens inbegrepen in de huurprijs, ofwel kan u ze huren ter plaatse bij de eigenaar aan een vooropgesteld tarief, (meestal 8€ voor éénpersoonsbed / 11€ voor tweepersoonsbed) ofwel zijn er geen lakens te huur en dient u deze zelf mee te nemen.

Lakens huren bij de eigenaar is geen verplichting. U bent steeds vrij uw eigen lakens mee te nemen.

Waar lakenverhuur van toepassing is kan u bij uw aankomst de eigenaar om lakens vragen, enkel voor het vakantiedomein "Le Prat" dient u dit op voorhand mee te delen bij uw reservering. Voor babybedjes raden wij aan steeds uw eigen beddengoed te voorzien.

Voor handdoeken zijn er ook drie mogelijkheden : ofwel zijn de handdoeken inbegrepen, ofwel kan u ze huren ter plaatse bij de eigenaar aan een vooropgesteld tarief, ofwel zijn er geen handdoeken te huur en dient u deze zelf mee te brengen. Let op : handdoeken die inbegrepen of te huur zijn, kan u enkel binnenshuis gebruiken. Denk er dus aan dat u een handdoek en/of strandlaken in uw bagage voorziet om buiten en aan het zwembad te gebruiken.

Waar handdoekenverhuur van toepassing is, kan u bij uw aankomst de eigenaar om handdoeken vragen.

Wij willen de reis spreiden over twee dagen. Kan RELI ons hierbij helpen?

U kan via ons een lijst met hotels opvragen. De lijst omvat grotere hotelketens die zich langs de reisroute bevinden. Aan de hand van deze gegevens kan u zelf makkelijk een hotel boeken.

Mogen wij de woning vroeger betrekken dan 16u?

Volgens het contract is de intrek in het vakantieverblijf voorzien tussen 16u en 20u.

Indien u om een bepaalde reden de woning vroeger wenst te betrekken, dient u dit steeds op voorhand met de eigenaar telefonisch te bespreken. De eigenaar kan dan nagaan of een ander tijdstip mogelijk is.

Krijgen wij de waarborg onmiddellijk terug bij vertrek?

Wanneer u de woning verlaat tussen 8u en 10u, zal de eigenaar de woning samen met u inspecteren. Wanneer alles in orde blijkt, zal hij u de waarborg onmiddellijk terugbetalen. Vertrekt u vroeger dan 8u 's morgens en kan de eigenaar niet aanwezig zijn, dan wordt de waarborg pas later terugbetaald.

Voor bepaalde woningen wordt de waarborg bij RELI gedeponeerd per overschrijving. In dit geval krijgt u samen met de voucher een 'staat van bevinding'. Dit document dient bij vertrek door beide partijen ondertekend te worden en naar RELI teruggestuurd te worden. Na ontvangst zal de waarborg terugbetaald worden, onder voorwaarde dat er geen schade was.

Komen wij langs op kantoor of reserveren we via de website of telefoon?

U kan dit zelf kiezen! Komt u graag bij ons langs, is het voldoende ons een seintje te geven en vervolgens spreken we een datum en tijdstip af.

Kiest u liever voor het comfort om van thuis uit te boeken, dan kan u dit doen via de website of telefoon.